Dag 4, Elfonie.

Het leek de Stokstaartjes wel een goed idee om Anne en Niels een keer wakker te maken. Helaas kreeg Niels dat net op tijd door en stond al snel naast zijn bed. Bij Anne kon nog wel wat geholpen worden met het openen van beide ogen, wat ze met veel gegiebel deden.

Na het ochtendritueel, de buitenkant schoon en maagjes weer vol gingen we het bos in om een mooie staf te zoeken. Die opdracht was al snel vervuld, zodat we ook maar een mooie, grote, hut in het bos hebben gebouwd. Hij is supermooi geworden en we konden er allemaal gemakkelijk in. Op de weg terug naar het clubhuis nog even het grote boom verwissel spel gedaan. Tijdens de lunch hadden we lekkere tosti’s die er, na de drukke ochtend, goed in gingen.

In de middag werd de tak omgetoverd tot een mooie staf en zijn we weer lekker het bos in gegaan voor busjetrap. Daarna moesten de vuurmeesters en de vuurmeesters in opleiding hard aan de bak om een mooi vuur voor het eten te maken. Gelukkig konden ze dat goed en waren er mooie vuurtjes waar we een broodje op hebben gebakken voor bij de tomatensoep. Met een vla van flip sloten we het diner af en na even chillen voelde de oogleden al wat zwaar aan. Tijd om te gaan slapen, op een klein clubje na die nog een rondje gingen hardlopen omdat ze gisteren nog iets te veel energie over hadden toen we gingen slapen. Toen iedereen in bedje lag was het al snel stil, op wat gezaag na.

Dag 3, Een bezoek aan Neptunie

De Stokstaartjes hadden wat hulp nodig bij het wakker worden, nou dat kon. Al snel waren de Stokstaartjes wakker onder de rustieke klanken van wakker worden en wat getring ting, daar gaat de wekker. Na het ontbijt was het tijd om even aan het thuisfront te denken en ze een mooie kaart te sturen. Let dus op de brievenbus, want wellicht komt er wat aan.

Daarna snel lunchen, want we gaan op stap naar het land van Neptunië. Gelukkig waren wij wel toe aan wat water en al snel waren de tassen gepakt en gingen we op weg naar het zwembad.

Na het zwemmen en een fruithapje de stappers aan om in het bos mooie spullen verzamelen voor een indrukwekkend trollen kunstwerk. De Stokstaartjes bleken erg creatief en na wat zwoegen waren er hele mooie dingen gemaakt.

Het eten was nog hard werken, want iedereen moest zelf aan de slag. Gezellig met zijn allen buiten gourmetten. Altijd een groot feest, met lekkere vleesjes en uiteraard veel gebakken/gesmolten kaas. Als toetje kubusijs met choco hagel en toen was het alweer bedtijd. Dit keer geen verhaal voor het slapen, maar de foto’s van het kamp maar eens bekeken. Daarna dook iedereen zijn/haar bedje in om een lekker tukkie te maken.

Dag 2 Het land van de kabouters.
Om een uur of 8 zijn alle Stokstaartjes wel wakker, alhoewel wakker ook verschillende uitingen kent. Ze zijn in ieder geval opgestaan en beginnen de dag met een lekker ontbijtje. De keuze tussen de eieren werd al snel teruggebracht naar gekookt of gebakken met spek.
Daarna op naar het land van de kabouters. Dat kan natuurlijk niet zonder knapzak, dus eerst het bos in om een mooie tak te zoeken om daarna met een speciale kabouterknoop een knappe knapzak te maken.

Na de lunch staat levend kabouterbord op het programma. De opdrachten staan verspreid over het terrein en als er een kabouter op stond moest je een opdracht uitvoeren zoals bijvoorbeeld Zoek de zevende kabouter en het uitbeelden van een vliegtuig.

De tijd vloog voorbij en het was al weer tijd voor het avondeten. Op verzoek stond er broccoli en sperziebonen met een saucijs op het menu met griesmeel pudding als dessert.
Het avondprogramma was leuke dingen doen. Dus een lekker kampvuurtje bouwen en ouderwets lummelen.
Met een mooi verhaal door alle Stokstaartjes luidde de nacht in en het was al snel stil.

Dag 1 ZoKa 2022.
Al even voor de klok 12 heit waren de eerste Stokstaartjes al zichtbaar bij het clubhuis.
Het bleek een voorbode van meer en als snel was iedereen binnen. Eerst maar even lunchen en wat voor een.
Met dank aan onze sponsoren was het een enorm lekkere lunch geworden. Van de Hoogvliet hebben we heerlijke water en honing meloenen gekregen en bakker Zonneveld heeft ons verblijd met heerlijke broden, broodjes en gebakjes. Smullen dus.
Daarna was het tijd om het kampthema te onthullen. Dit keer was er weer een film gemaakt, waarin we meegenomen werden naar Oberonië, het land waar we deze week in gaan verblijven. Oberonië kent vele figuren, zoals Elven & Elfjes, weerwolven, trollen, kabouters en natuurlijk Neptunes. Elk figuur heeft ook een eigen kracht, daar gaan we vast nog wel iets mee doen deze week. Bekijk nu zelf de Introductie film ZoKa 2022.

De trol heeft de kaart in stukken gescheurd en die zijn achter slot en grendel verdwenen. Een hoop werk dus om deze weer open te krijgen. Maar liefs vier escape rooms moesten worden volbracht om de code van de grote koffer te vinden. Die bleek gevuld met diamanten en spullen om een eigen zakje te maken voor de diamanten. Gelukkig waren er veel kleuren voor de stof en de leren veter, zodat er ook nog iets te kiezen was.
Als diner hadden de Stokstaartjes toch maar weer voor de vissticks gekozen. Dit keer met gekarameliseerde (gewoon even bakken dus) ananas en kubus ijs toe. Ananas bleek niet voor elk Stokstaartje onderdeel te zijn van het voorkeursmenu, gelukkig smaakt dan alleen kubus ijs ook wel prima.
De stokstaartjes hadden weer een mooi verhaal gemaakt voor het slapen gaan en na nog een kleine herinnering van de leiding dat het een mooi moment was om te gaan slapen, gingen toch bij iedereen de luikjes dicht.