Dit is het bestuur

Zoals de hele vereniging Scouting Alphen aan den Rijn bestaat ook het bestuur uit vrijwilligers. Hieronder stellen de verschillende bestuursleden zich voor.

Groepsvoorzitter (Dagelijks bestuur)

Als kind heb ik jarenlang bij de welpen gezeten. Ik kijk met veel plezier terug op deze tijd. Bij de scouting is voor iedereen plek, ongeacht afkomst, gender en geloof. Bij de Scouting mag je lekker jezelf zijn. Samenwerking, ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling en aandacht voor de natuur staan centraal. Ik wil graag mijn bijdrage leveren en samen met de collegae bestuursleden de speltakken zoveel mogelijk ondersteunen.

Secretaris (Dagelijks bestuur)

Ik ben van mijn 7e tot mijn 15e lid geweest van een jeugdvereniging, vergelijkbaar met scouting. Een hele fijne tijd met mooie herinneringen. Via mijn man kwam ik vele jaren later in aanraking met scouting en ben ik in 2008 leiding geworden bij de bevers van Scouting Alphen aan den Rijn. Dit heb ik ongeveer 14 jaar met veel plezier gedaan. Na er even tussenuit te zijn geweest wil ik nu als secretaris graag bijdragen aan het goed laten draaien van deze vereniging, zodat alle leden en vrijwilligers er een hele fijne tijd hebben.

Penningmeester (Dagelijks bestuur)

Door een aantal verhuizingen ben ik bij verschillende verenigingen met veel plezier jeugdlid geweest. Daarna een paar jaar beverleiding geweest bij Scouting Wapata om na een “sabbatical” van een paar jaar samen met een paar medeleiding de welpengroep de Stokstaartjes op te richten. Ik wil, als penningmeester van de vereniging, een goede bijdrage leveren aan het zorgeloos laten draaien van onze scoutingvereniging.

Groepsbegeleider landwerk

Met veel enthousiasme ben ik in 1989 begonnen als beverleiding bij scouting Wapata. Door een verhuizing ben ik daar 5,5 jaar later mee gestopt om in 2009 door te gaan als welpenleiding bij De Stokstaartjes. Het was echt een uitdaging om deze groep op te richten en te starten.  In juli 2020 heb ik afscheid genomen als leiding en ben ik als groepsbegeleider landwerk begonnen. Ik vind het een uitdaging om als coach te functioneren en zo een bijdrage te kunnen leveren zodat de landwerkgroepen goed kunnen functioneren.

Groepsbegeleider waterwerk

Ik ben, net als mijn collega-bestuursleden, inmiddels het grootste gedeelte van mijn leven al actief binnen Scouting.

Mijn scouting"carrière" ben ik begonnen als welp bij een van de toenmalige Alphense landscoutingverenigingen. In 1999 heb ik de overstap gemaakt naar de Hollandsche Nachtegalen; eerst als zeeverkenner en loods en daarna als staflid bij de zeeverkenners, waarvan de laatste jaren als teamleider. In 2021 ben ik gestart als groepsbegeider waterwerk. In deze functie zal ik de watertakken en het bestuur zo goed mogelijk proberen te ondersteunen bij het maken van keuzes die in het belang zijn voor de leden en vrijwilligers van onze vereniging.

Algemeen terrein en gebouw Kraaiennest

Als jeugd begonnen bij de vereniging. De verschillende speltakken, welpen, verkenners en explorers, doorlopen. Uiteindelijk een aantal jaren leiding geweest bij de scouts. Dit altijd met enorm veel plezier gedaan.  Na een aantal jaren minder betrokken te zijn bij de vereniging, begon het toch te kriebelen. Ben uiteindelijk gevraagd voor de functie binnen het bestuur. Ik wil, als algemeen bestuurslid /terrein gebouw Kraaiennest, mijn steentje bijdragen om er een mooie, leuke en vooral gezellig vereniging van te maken.

Public Relations

Mijn ouders zijn in hun jeugd allebei actief geweest bij de waterscouting. Dus het was een logische stap dat mijn zusje en ik ook naar de waterscouting zouden gaan. In 1995 ben ik begonnen als welp bij de Hollandsche Nachtegalen, daarna naar de zeeverkenners en de loodsen. In 2005 leiding geworden bij de welpen en in 2012 teamleider geworden.
Sinds 2 jaar gestopt als actief leiding nadat ik gevraagd werd om de PR op me te nemen. Mijn voornaamste taken zijn het bijhouden van de sociale media en het maken van de nieuwsbrieven.