Contributie per speltak voor het jaar 2024

Wij vinden het belangrijk dat Scouting voor iedereen financieel toegankelijk moet zijn.
Aan de andere kant worden ook wij geconfronteerd met stijgende prijzen.
Met al onze vrijwilligers doen we onze best om te besparen waar dat kan, bijvoorbeeld door zo min mogelijk energie te gebruiken.
Hierdoor hoeven wij de contributie ook voor 2024 niet te verhogen.

Meer over onze incasso's is te vinden in de algemene voorwaarden.

Stimuleringsregeling 'Alle kinderen op Scouting!'

Scouting Nederland vindt het belangrijk dat alle kinderen in Nederland de kans krijgen om voor de volle honderd procent mee te doen aan het uitdagende, actieve, sociale en superleuke Scoutingspel.
De financiële thuissituatie van een kind mag hierin geen spelbreker zijn.
De stimuleringsregeling alle kinderen op Scouting zorgt ervoor dat er aanvullende mogelijkheden zijn als kinderen door de financiële situatie thuis toch buiten de boot dreigen te vallen.

Meer hierover is te lezen op: aanvraag stimuleringsregeling Scouting Nederland.
Ook de gemeente heeft hier voorzieningen voor. Deze zijn te vinden op: Jeugddeelnamefonds Alphen aan den Rijn.